شنبه 31 شهریور 1403

مهندس شريفي، رئيس مجمع عادي ساليانه فولاد کاوه جنوب کيش (سهامي عام):

مهندس شريفي، رئيس مجمع عادي ساليانه فولاد کاوه جنوب کيش (سهامي عام):

مجاورت به آبهاي آزاد براي تامين آب، سهولت صادرات و تناسب نيروي انساني مزيت هاي کم نظير فولاد کاوه جنوب کيش

مجاورت به آبهاي آزاد براي تامين آب، سهولت صادرات و تناسب نيروي انساني مزيت هاي کم نظير فولاد کاوه جنوب کيش

مهندس عبدالمجيد شريفي، رئيس مجمع و رئيس هيات مديره شرکت فولاد کاوه جنوب کيش با اشاره به شاخصهاي مهم صنعت فولاد گفت: در اين صنعت سه شاخص بسيار حايز اهميت است؛ نخست اينکه بتوان آب را به صورت پايدار و در دراز مدت تامين کرد و دوم اينکه جانمايي شرکت به جهت دسترسي به بازارهاي صادراتي و نزديکي به تامين مواد اوليه به شکلي باشد که صادرات محصول و تامين مواد اوليه با هزينه اندک فراهم گردد. وي سومين شاخص را نيروي انساني برشمرد و تصريح کرد: تعداد نيروي انساني بسيار مهم است؛ چراکه شرکتهايي که اقدام به جذب نيروي انساني بيشتر از حدنصاب استاندار نموده اند، امروز با معضلات متعددي مواجه هستند، که خوشبختانه در فولاد کاوه جنوب کيش با هوشمندي اين سه شاخص عمده متناسب ديده شده است. مهندس شريفي به امکان سنجي احداث اسکله اختصاصي اشاره کرد و افزود: احداث اسکله اختصاصي براي شرکتها مانند يک روياست. ما در فولاد کاوه جنوب کيش با شرکتي مواجه هستيم که استقرار اين کارخانه در منطقه جغرافيايي است که دسترسي مستقيم به آب هاي آزاد دارد. هرچند استفاده از امکانات موجود بندري صرفه اقتصادي دارد؛ ولي اين فرصت براي شرکت محياست که هر زمان خواست بتواند نسبت به احداث اسکله اختصاصي اقدام نمايد. رئيس مجمع در خصوص تکميل زنجيره فولاد در اين مجموعه نيز تصريح کرد: دغدغه هايي که در خصوص پايداري توليد فولاد مطرح مي شود، شامل تامين مواد اوليه و تکميل زنجيره ارزش است که در هلدينگ در حال تکميل است. در هلدينگ کاوه پارس احداث کنسانتره نيز در سنگان آغاز شده و پيشرفت خوبي نيز داشته است. دغدغه دوم تامين آب در درازمدت است که در کشور ما با توجه به اقليم خشک منطقه تامين اين شاخص بسيار جدي و استراتژيک است. در فولاد کاوه جنوب کيش، توليد 55 هزارمترمکعب آب درشبانه روز در دستور کار قرار دارد که بيش از نياز آتي مجموعه است تا جايي که قابليت فروش آب را آينده نزديک داريم. وي مزيت هاي اين شرکت را کمنظير توصيف کرد و اذعان داشت: فولاد کاوه با توجه به مزيت هايي که دارد يکي از بهترين فولادسازهاي کشور طي چند سال آينده خواهد بود که آن هم به پشتوانه وجود شاخص هايي است که از آن برخوردار است. 
مهندس شريفي روند تکميل فاز 2 فولادسازي را قابل قبول خواند و يادآور شد: با تخصيص منابع و راه اندازي فاز 2 فولادسازي ارزش سهام و دارايي هاي شرکت و سود ساليانه تا حد قابل توجهي در سال هاي آينده با افزايش روبرو خواهد شد. 
اين مقام مسئول از پروژه گندله سازي نيز سخن به ميان آورد و افزود: مذاکرات پروژه گندله سازي با شرکت اتوتک براي احداث طرح گندله سازي 5 ميليون تني به صورت EPCF در حال انجام است و در آينده نزديک اين قرارداد منعقد خواهد شد و منابع آن نيز از محل صندوق ذخيره ارزي يا فاينانسهاي خارجي تامين خواهد شد.

منبع خبر : روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

نظرات